FIND DE KUNDER som forguder dig!

 

Hvordan vil dit liv se ud, hvis du vidste, hvorfor nogle kunder siger nej-tak. Og endnu bedre, hvis du vidste, hvad du skal gøre, for at få dem til at sige ja-tak?

Der er en kæmpe forskel på at kende sin målgruppe kontra sin Emotionelle Kundetype®. En målgruppe er typisk sammensat ud fra tørre demografiske statistikker, hvor vi med emotionelle kundetyper, ved hvilke psykologiske og følelsesmæssige faktorer vi kan - og skal - trigge i vores markedsføring.

Vores alles personlige brand

 

Hvordan ser andre mig, hvis jeg køber dette produkt? Virker jeg måske betænksom, trendy, ansvarlig eller dygtig?

+

Tipper vægtskålen rigtigt?

 

Giver produktet mig en god mavefornemmelse? Som om at det er pengene eller tiden værd. Måske gør jeg noget godt for verden - eller andre. Det kan give mig frihed - eller kontrol?

+

Det sidste argument

 

Er prisen god? Leveringen i orden? Kvaliteten i top? Servicen out-standing?

= Købelysten.

Reglerne der giver mere FRIHED:

Sælg værdien, ikke det logiske argument.
Vælger du frisør på baggrund af gode leveringsbetingelser og gratis føn, eller på grund af forkælelse, en hjemmelavet caffe-latte, lidt lækkert chokolade og god tid til dig?

 

Forstå hvorfor nogle kunder siger nej-tak.
Hvad sagde du forkert, hvad kunne du have gjort anderledes, er dit tilbud lækkert, forståeligt, struktureret nok? Måske var kemien? Lær at forstå dine kunder, hvad de elsker at høre og hvordan de elsker at høre det!

 

Undgå forvirring i dit markedsføringsmateriale.
Krydser du fingre for, om dit nyhedsbrev virker? Om du får likes på dine SoMe opslag? Om man får den nødvendige information på din hjemmeside? Undgå tvivlen og bliv sikker - spørg efter den hellige gral.

 

Reglerne der giver mere frihed.
Jeg kalder det for den hellige gral. Mange hader regler, og at gøre hvad andre gør. Lige i dette tilfælde betyder reglerne dog, at du får mere frihed. Overvej hvor glad du vil blive, hvis der i den hellige gral står, at dine kunder HADER Facebook, så det medie skal du holde dig langt fra? #stikmigflereregler

Skal vi skrue på dine KNAPPER?

 

Skal vi finde din virksomheds kundetype, blive klogere på hvordan du skal henvende dig til dem og udarbejde DIN hellige gral?

Jeg giver kaffen, rådgivningen, redskaberne og den færdige hellige gral - du giver mig din nysgerrighed og tid.